2 teško uočljive SEO greške

Radio sam puno tehničkih analiza ovdje u Dejan SEO na puno različitih internetskih stranica koje pogoni puno različitih CMS sustava. Primjetio sam kako puno različitih CMS sustava proizvodi jednu od ove dvije teško uočljive greške.

Za uočavanje ove dvije greške koristim SEOmoz alat Mozbar kao Google Chrome plugin. Alat je besplatan, i efikasno odrađuje posao.

302 redirekt tamo gdje očekujemo 301!

Gdje se često događa ova greška:

Kada redirektamo ne-www verziju internetskih stranica na www verziju ili obratno (http://primjer.com redirekta to www.primjer.com). Najbolje bi bilo uz pomoć 301 redirekta prebaciti sav link juice, ali neki CMS sustavi koji ovo rade za Vas koriste 302 redirekt umjesto 301!

Ova pogreška je jako česta kod popularnih shopping cart software-a.

Zašto je ovo teško uočljivo?

Zato što vi vidite kako se stranice redirektaju, a logična je pretpostavka kako redirekt teče preko 301 redirekcije. Bez alata kao što je Mozbar, nemoguće je vidjeti kako redirekt teče preko 302 redirekta.

404 stranica koja u biti nije 404 stranica!

Gdje se često događa ova greška:

Neki CMS sustavi kreiraju 404 stranice za Vas, i to je super. Svi koji pristupe ovakvim stranicama dobiju finu stranicu koja im prikaže nešto slično ovome “Error 404: URL koji tražite ne postoji.” Često je prikaz ove greške lijepo stliziran baš kao i ostatak Vaših stranica, a nudi Vam različite opcije za pronalazak onog što tražite.

Ali gdje je greška? U status report kodu. Otvorite Mozbar i kliknite na “Page Attributes” sekciju.

PageAttributes

Skrolajte dolje do status codes, i provjerite vraća li stranica stvarno 404 grešku ili status kod 200, koji se ne bi trebao koristiti za nepostojeće stranice.

404status

Zašto je ovo teško uočljivo?

Stranica Vam sama kaže kako je u pitanju 404 greška, te ukoliko ne koristite alat za provjeru statusa nećete uočiti kako je u postavka prikaza 404 greške kriva.

Bonus teško uočljivi tehnički SEO problemi: Google samo redirekta petlju!

Ovo je bonus zato što nije tako čest problem kao prethodna dva, ali je također teško uočljiv i zaslužuje svoje mjesto u ovom postu.

Jeste li nekad primjetili ovu grešku u Google Webmaster Tools-ima:

“Google couldn’t follow your URL because it redirected too many times.”

Ovo je jako rijetka greška, postoji ~30 rezultata u Google za pretragu o toj greški unutar zagrada.

Vjerujem kako postoji nekoliko načina pomoću kojih se može replicirati ta greška, ali najzanimljiviji je onaj koji je super težak za uočiti: Google samo redirekta petlju!

Ako redirektate URL sa specijalnim znakovima kao što su “(” ili “%28”, Google će ovo pretvoriti u “(” i zaglaviti u beskonačnoj petlji, zato što ćete Vi ovo redirektati natrag na “%28”, a što će Google prevesti na “(“. 

Ovo je teško uočljivo zato što kada pristupite ovom URL-u direktno preko browsera biti redirektani samo jednom, a Vaš browser neće pretvoriti “%28” u “(” kao što to radi Google.

Komentari

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet