smedia

7 razloga zašto Vaša online marketinška kampanja ne uspijeva

Posted on Posted in Web i Tehnologija

S obzirom da internet postaje primarni način komunikacije između potrošača i proizvođača, bilo da je to razmjena informacija ili prodaja proizvoda i usluga, od presudnog je značaja voditi uspješnu online marketinšku kampanju.

smedia

Ovo posebno dolazi do izražaja kod malih tvrtki i obrta, ali i kod započinjanja poslovanja te korištenja tehnika pokušaja i pogreški i suočavanje sa poteškoćama vođenja ispravne kampanje. Bez obzira na to pitate li se zašto Vaša online marketinška kampanja ne uspijeva ili ne, nastavite čitati.

1. Dopuštate da SEO zasjeni kvalitetan sadržaj

Iako je SEO dobar, internet marketing zahtijeva dodatne vještine, a Vaš glavni cilj bi trebao biti pružanje bitnog sadržaja koji je u skladu sa očekivanjima tržišta. I nemojte zaboraviti na svoju kreativnost samo zbog opsjednutosti ključnim riječima.

Savjeti:

Vaša stranica može biti prva ili posljednja stvar koja stoji između Vas i kontakta Vaših klijenata, iz tog razloga pobrinite se da je:

  • zanimljiva, kako bi se posjetitelji vraćali po još
  • jednostavne navigacije, kako bi izbjegli živciranje posjetitelja
  • korisna, kako bi posjetitelji dobili nešto zauzvrat za potrošeno vrijeme

2. Pokušavate biti glavni na svim društvenim mrežama

Ovo je česta pogreška, zato što svaka društvena mreža zadovoljava drugačije društvene potrebe. Iako je primamljivo biti prisutan na svim društvenim mrežama, to nije uvijek najbolja strategija, osim u slučaju kada imate dovoljno vremena ili ljudskih resursa koji će omogućiti jaku i zadovoljavajuću prisutnost.

Ne dajući 100% od sebe će značiti kako radite osrednji posao izgradnje prisustva i društvenog angažmana na svim tim društvenim mrežama, umjesto fokusiranja na jednu ili dvije društvene mreže gdje ćete biti 100% učinkoviti.

Savjeti:

  • Fokusirajte se na 2-3 društvene mreže koje su najrelevantnije za Vaše tržište
  • Razmotrite funkcionalne dijelove društvenih mreža – npr. ukoliko ste mali butik, koristite Twitter za podršku kupcima, Facebook za promociju a Pinterest za vizualni angažman

3. Vaša internetska stranica ne zadovoljava očekivanja posjetitelja

Glavni cilj internet marketinga je dovođenje posjeta stranicama i povećanje konverzija (npr. prodaje). Ukoliko Vaše intertnetske stranice nisu uglancane, postoji mogućnost gubitka zarade što znači kako je Vaša marketinška kampanja uzaludna.

Savjeti:

  • fokusirajte se na dizajn i korisničko iskustvo
  • uložite u testiranje interakcije posjetitelja sa Vašom stranicom
  • ako, unatoč svemu napravljenom, marketing nije dovoljno efikasan, razmotrite Vašu ponudu, budući da postoji mogućnost kako je upravo to pravi problem.

4. Vašem angažmanu nedostaje dosljednost

Mnoge tvrtke ne uspiju uspostaviti redovitost u svojim marketinškim kampanjama, što može dovesti do toga da klijenti ne posjećuju Vaše stranice duže vremena.

Savjeti:

  • Izbjegavajte strategiju gdje ćete biti izrazito aktivni, nakon čega će slijediti vrijeme totalne neaktivnosti. Na primjer, novi korisnici ili fanovi Vas vjerojatno neće započeti pratiti na Twitteru ukoliko primjete kako niste ništa twitali već dva mjeseca.
  • Ne gubite entuzijazam ukoliko baza fanova ne raste kako ste očekivali. Testirajte različiti sadržaj u različito vrijeme kako bi utvrdili gdje, što i kada objaviti, a što će najbolje odgovarati Vašem ciljanom tržištu.
  • Internet je prepun napuštenih računa na društvenim mrežama koje su kreirale tvrtke čiji je entuzijazam nestao prije nego li je prava baza fanova uopće mogla biti izgrađena.

5. Naučite razliku između marketinga i spama

Email marketing je izrazito korisna strategija zadržavanja, ali pretjerivanje može imati negativan utjecaj na listu koju kontaktirate.

Savjeti:

  • Nemojte kupovati liste. Opći je marketinški bonton uvjeriti se kako su Vaši kontakti dobrovoljno zatražili primanje emaila od Vas.
  • Ne šaljite emailove prečesto. Jednom tjedno je dovoljno, samo u slučaju kada imate novi neodoljiv sadržaj/ponudu.
  • Nemojte se fokusirati samo na sebe – kreirajte newsletter kojim ćete pomagati, informirati ili zabavljati svoje čitatelje.

6. Vaši marketinški timovi ne surađuju

Internet marketing zahtijeva stalnu interakciju različitih timova i odjela, kao što su SEO, PR i marketing. Na primjer, društvene mreže kreiraju nove prilike i za SEO i za PR tim.

Savjeti:

  • Stvorite kulturu suradnje i konzultacija između različitih timova Vaše tvrtke. Ovo također uključuje i vanjske suradnike.
  • Osmislite cjelokupan plan za svoj brand i komunicirajte sa svim timovima te se pobrinite kako su ga svi razumjeli.

7. Vaš budžet nije dovoljan za Vaše ideje

Nećete daleko dogurati ukoliko su Vaše ideje velike a niste u mogućnosti investirati u razvoj. Najbolje je biti realističan unutar onoga što Vaš budžet može podnijeti, ili povećajte svoj budžet ukoliko stvarno vjerujete u uspjeh svoje ideje.

Savjeti:

  • Ponovno investirajte profit ukoliko želite nastaviti rasti. Rast zahtijeva trošak, posebno u vrijeme započinjanja poslovanja kada Vaš brand nije prepoznatljiv.
  • Investicija također obuhvaća i vrijeme i ako zavisite od buzz marketinga (word-of-mouth campaign), morate puno uložiti kako bi dio dobili natrag.


Moguće je da postoje i drugi razlozi zašto Vaša internetska marketinška kampanja ne uspijeva, a Vi biste trebali napraviti mikro procjene područja koja smo razmotrili u ovom članku kako bi ustvrdili gdje je problem. Raditi ispravan marketing zahtijeva učenje, pokušajte popraviti male stvari i svakako uočite ono što radite dobro prije nego li u potpunosti napustite trenutnu strategiju.

Leave a Reply