gwt - duplikati

Kako otkriti i riješiti problem dupliciranog sadržaja

Ukoliko niste znali duplicirani sadržaj je fuj. Nepoželjan je, i nitko ga ne voli. Ali kao i sve druge neželjene stvari u životu i poslu duplicirani sadržaj je realnost za većinu trenutno aktivnih web stranica.

A definicija dupliciranog sadržaja bi išla ovako nekako: Duplicirani sadržaj nastaje kada dva ili više URL-a imaju jednak sadržaj.

duplikati razmišljanje

AKo Vam se to ne čini kao problem stavite se u poziciju tražilica koje u tom slučaju ne znaju koju verziju prikazati u rezultatima pretrage, koju stranicu uopće indeksirati, kojoj od tih stranica dodijeliti link vrijednosti ili koju od tih stranica pozicionirati za određene ključne riječi.

Duplicirani sadržaj uglavnom nastaje zbog neoptimizairanog CMS-a, “layered” navigacije, print PDF verzija stranice ili tražilice na stranici.

Vjerojatno se pitate kako onda uopće uspjeti u dolaženju na top pozicije sa webom koji je pun duplikata? Rješenje naravno postoji, i to nekoliko njih.

Prvi zadatak u borbi protiv dupliciranog sadržaja bio bi saznanje da imate taj problem. Kako otkriti duplicirani sadržaj na web stranici? Postoji nekoliko načina. Prvi bi bio putem Google webmaster toolsa, i dostupne opcije “HTML improvements”. Na slici dolje je vidljivo kako imamo dva dulicirana title taga. Ali ne brinite, duplikati su bili postavljeni za potrebe ovog članka.

gwt - duplikati

Ova opcija Google webmasters toolsa pokazuje duplicirane title tagove i duplicirani meta description, što Vam može biti dobra polazna točka u otkrivanju dupliciranog sadržaja.

Drugi način otkrivanja dupliciranog sadržaja bio bi pomoću Screaming Frog alata, koji je dostupan kako u plaćenoj tako i besplatnoj verziji. Ukoliko imate manje od 500 web stranica, biti će Vam dovoljna i besplatna verzija.

Kada dobijete listu stranica u ovom alatu, skrolajte do kraja desno, do “Hash” kolone, koja prikazuje kodirani sadržaj svake stranice. Potom sortirajte kolonu i potražite jednake vrijednosti koje su ujedno i Vaše duplicirane stranice koje treba poštelati.

Sfrog

Jednom kada ste ustvrdili da stvarno imate problem dupliciranog sadržaja, dolazite do pitanja, kako riješiti problem duplikata? I tu naravno ima više opcija.

Prvi je implementacija rel canonical taga, kojim ćete definirati preferirani URL, koji je “original” i koji želite vidjeti u rezultatima pretraga.

Canonical tag se nalazi u HEAD dijelu HTML koda, a na našoj naslovnici to izgleda ovako:

<link rel=”canonical” href=”http://dejanseo.hr/” />

Drugi način rješenja problema dupliciranog sadržaja je kreiranje 301 redirekta sa stranica koje ne želimo u Google indeksu na “original” preferiranu stranicu.

Treći način rješenja problema dupliciranog sadržaja je blokiranje URLova putem Disallow naredbe robots.txt dokumenta koji se nalazi u root folderu Vaše domene. Google webmasters tools ima u sebi i robots.txt tester, gdje možete vidjeti trenutni sadržaj dokumenta kao i testirati Vaše web stranice.

Zadnji, četvrti način je implementacija no index taga koji se postavlja u HEAD dio HTML dokumenta. Primjer implementacije:

<meta name=”robots” content=”noindex”>

Ovaj način ćete poželjeti koristiti kada imate duplicirani sadržaj koji se prikazuje na drugim domenama ali Vi ga svakako želite pokazati i na svojoj domeni. Npr. Uvjeti korištenja i slično.

Pored Google webmasters toolsa i Screaming Frog alata mi preporučamo i koristimo:

Sretno u borbi sa duplikatima na Vašoj web stranici.

Komentari

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet