Kako poboljšati prodaju

Kako poboljšati prodaju preko web stranice

Znatan dio svjetske populacije svakodnevno koristi internet: za komunikaciju, za zabavu, informiranje – i kupovinu. Internet je već odavno etabliran kao važno i brzorastuće tržište neovisno o vrsti robe ili usluga koje se putem njega nude i prodaju. Danas je nezamislivo da iole ozbiljna tvrtka ili poduzetnik ne koriste blagodati interneta s obzirom da se mreža svih mreža pokazala kao izuzetno zahvalna platforma za promociju i prodaju vlastitih proizvoda. No mnogi se u tim vodama ne snalaze najbolje, s obzirom da Internet ima niz specifičnosti i nepisanih pravila na koje valja obratiti pažnju ukoliko želite iskoristiti njegov potencijal pri promociji i prodaji onoga što nudite. Bilo da već imate web stranicu preko koje nudite vlastite usluge ili je tek planirate pokrenuti, donosimo vam neke smjernice i savjete koji će povećati vaš online promet.

Kako poboljšati prodaju

Budite svjesni da većina posjetitelja koja dolazi na vašu stranicu traga za informacijama; poslovično jesu zainteresirani za ono što nudite, no tek su u fazi istraživanja i no neće uložiti mnogo vremena ni koncentracije za proučavanje vaše stranice prije nego li nastave surfati; dakle, važno je zaokupiti pažnju posjetitelja već na prvi pogled.

Zato je za uspješno funkcioniranje vaše web trgovine potrebno promišljeno naglasiti određene dijelove vaše stranice i time pridobiti pažnju prosječnog posjetitelja. Prvo i najvažnije, poboljšajte navigaciju svoje stranice i time posjetiteljima olakšajte informiranje– neka bude pregledna, jednostavna i jasna. Ako posjetitelji imaju teškoća pri snalaženju na vašoj stranici, brzo će odustati i kupovinu obaviti drugdje. Zato je imperativ imati user friendly stranicu na kojoj ćete demonstrirati svoj profesionalizam. Pokušajte sve dizajnirati na najlogičniji način ; neka svaki dio stranice bude jasno naslovljen i neka korisniku uvijek bude jasno gdje se u strukturi stranice trenutno nalazi.

Minimizirajte broj klikova od naslovne stranice do posljednjeg koraka kupovine; cijeli proces mora biti brz i jednostavan, što znači da nikako ne opterećujete kupce velikom količinom nepotrebnih informacija i, ako je moguće, ne prisiljavajte ih da otvore korisničke račune na stranici prije kupovine. Korisnici općenito ne vole davati previše podataka o sebi, a one podatke koje zatražite morate obrazložiti valjanim razlogom. Jedan od tih valjanih razloga je i vaš newsletter, kojeg svakako trebate uspostaviti i putem njega periodično informirati vašu potencijalnu klijentelu o promjenama i novitetima vezanima uz vaš posao i web stranicu.

Dijagrami

Nastojte se približiti posjetiteljima povezivanjem vaše stranice sa Facebookom i drugim društvenim mrežama; neka sadržaji koje objavljujete na društvenim mrežama vode natrag do vaše stranice. Sadržaj objavljujte više puta tjedno, poželjno vikendima i u predvečernjim satima kada najviše ljudi vrijeme provodi na internetu. Neka ti sadržaji budu nešto opuštenijeg tona i prikazuju vas i vašu tvrtku u kao pristupačne, duhovite i otvorene; poželjno je da većina tog sadržaja bude i vizualno stimulativna kako bi ih korisnik lakše primijetio i brže zapamtio. Stoga će korištenje kvalitetnih fotografija i ilustracija (i na profilima društvenih mreža i na samoj stranici) vaših proizvoda i usluga iste prezentirati posjetitelju za svega nekoliko sekundi i učiniti ih poželjnijima.

Vodeći se već spomenutom opaskom kako prosječni posjetitelj nema strpljenja čitati goleme količine teksta prilagodite toj filozofiji sadržaj vaše stranice:

– Koristite podebljani, ukošeni i bojom naglašeni font za sadržajno najvažnije dijelove vaše ponude i proizvoda te pripazite na ukupnu količinu teksta i duljinu paragrafa.
– Napravite podnaslove koji će naglašavati vaše najvažnije poruke i zainteresirati čitatelja da čitaju paragrafe koji slijede, a oko najuočljivijih podnaslova grupirajte najvažnije informacije, poželjno koristeći natuknice ili nekakav sličan oblik grafičkog prikazivanja teksta.
– Neka na prvi pogled bude jasno što točno prodajete ili kakvom vrstom usluga se bavite, a vokabular i općeniti ton prilagodite široj populaciji.

Od svega dosad nabrojanog najveću važnost ipak dajemo – izgradnji povjerenja. Online trgovine nemaju privilegiju kontakta s klijentelom licem u lice i moraju drukčijim strategijama izgraditi povjerenje kod kupaca i to je faktor koji mnogo tvrtki jednostavno previdi. Započnite s personaliziranjem vlastitih stranica – dodajte im element ljudskosti u obliku foruma, informacijama o vama i brzini službe za korisnike.

Otvorenost i iskrenost ključ su uspjeha vašeg poslovanja –uvijek jasno navedite cijene robe, usluga i dostave. Napravite dobar FAQ koji će odgovarati na sva bitna pitanja, a na mail upite odgovarajte u što kraćem vremenskom roku. Etablirajte se kao tvrtka koja iznad svega cijeni svoje kupce, no i uživa u onomu čime se bavi. Od neprocjenjive je važnosti da vas ljudi percipiraju kao prijateljski nastrojene, etične, pogonjene prvenstveno ljubavlju prema vašoj djelatnosti a tek onda financijskoj dobiti; dokažite se kao netko tko je uvijek spreman izići u susret svakom posjetitelju.

Etičnost u poslovanju maloprodavača utječe na kupovno ponašanje potrošača i ima važnu ulogu u razvoju digitalnog društva, što su analizirali Ivan Damir Anić, Milivoj Marković i Rudolf Vouk sa Ekonomskog instituta Zagreb. Rezultati istraživanja pokazuju da je etičnost važan čimbenik koji sprječava ili potiče potrošača da obavi kupnju preko Interneta.

Oni ispitanici koji su kupili robu ili uslugu preko Interneta vjeruju online maloprodavaču i web stranici preko koje su kupili proizvod. Zadovoljni su s kupnjom i iskazuju spremnost da preporuče tu stranicu i drugim potrošačima, što može biti vaš veliki adut i prevaga u odnosu na konkurenciju.

Usadite osjećaj hitnosti u vlastite sadržaje i uvjerite posjetitelje da kupuju što prije. Istaknite u vašem newsletteru i na vidljivom mjestu na stranici nekoliko specijalnih ponuda koje traju samo kratki vremenski period. Ponudite popust posjetiteljima koji kupe vaš proizvod do određenog datuma, uključite dodatne poklone i bonuse onima koji kupe u nekom vremenskom periodu (svakako osmislite kakav popust ili bonus za redovnu klijentelu) i stvorite osjećaj da su vaši proizvodi malobrojni i time ekskluzivni te teški za dobiti. Pri ovom koraku treba voditi računa o dobrom ukusu, to jest na profinjen i suptilan način kreirati ekskluzivnost vlastitog proizvoda. U suprotnom će željeni efekt izostati, a posjetitelj imati manje povjerenja u vas i vaš proizvod te percipirati vaše namjere kroz želju za većom prodajom.

Važno je pridržavati se ovih strategija i savjeta duži vremenski period i od njih nikako ne odustajati; one neće donijeti rezultate i uspjeh preko noći, no ustrajanje i upornost će svakako pospješiti vaše online poslovanje. Stoga se oboružajte strpljenjem te pokažite fleksibilnost i adaptabilnost na jedan nov i zanimljiv način rada koji je donijela internetska era.

Komentari

Sale on 12/01/2015

Dosta dobrih informacija ste nam dali samo ne zavisi samo od nas koji nesta nudimo na prodaju preko internta bitna je kupovna moc gradjana.

ned on 01/02/2015

Ne slazem se da je bitna kupovna moc gradjana. Trziste je cijeli svijet. Treba imati dobar proizvod ili uslugu za prodati.

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet