BAGS

Ne tako “SEO friendly” tekst

Poznat Vam je osjećaj kada želite nešto kupiti na internetu i stranica pretrage Vas odvede na stranicu kategorija neke internet trgovine koja Vam izlista proizvode u zgodnoj maloj mreži. Vi naravno prolazite kroz listu proizvoda kad odjednom…UDARAC! Veliki dio teksta se pojavljuje niotkuda baš ispod tih proizvoda.

  1. Ovo je neki sitno pisani tekst? – Misli si kupac.
  2. Ovo je “SEO friendly” tekst. – Pomislit će SEO iz 2005 godine.
  3. Ovo je krivo na previše raznih načina. – Pomislit će današnji “White hat” SEO.

Počet ćete čitati tekst (ne zato što ste kupac, već recimo da stvarno želite pročitati taj tekst). Tekst uopće nema smisla i ne pridodaje dobrom osjećaju internet kupnje. Niste naučili ništa, pročitali ste riječ “bags” 17 puta u 2 paragrafa teksta.

Zašto još uvijek vidimo “SEO friendly tekstove” na eCommerce stranicama u 2013 godini?

A možda je bolje pitanje, zašto to još uvijek funkcionira?

Postoje određene stvari iz svijeta optimizacije internetskih stranica koje su prije vrijedila ali danas više ne. Postoje neke stvari koje ne bi trebale vrijediti ali još uvijek vrijede i postoji sasvim dobro objašnjenje zašto je tako. Ovaj problem ima sasvim dobro objašnjenje.

Napravimo pretragu po ključnoj riječi “bags”:

Bags rezultati pretrage na Google.com

Dobro poznati brend – Zappos je na vrhu. Pogledajmo za koju se stranicu pozicioniraju:

Zappos Bags tekst

To je to!!

Mogli bi raspravljati pomaže li ovaj tekst dobrom pozicioniranju ili se Zappos pozicionira unatoč ovom tekstu. Reći ću Vam moju teoriju:

Dvije čarobne riječi: Namjera pretrage

Mislim da su Zappovi SEO eksperti točno znali što rade kada su stavili taj tekst na baš tu stranicu.

Vratite se gore u ovom članku na screenshot rezultata pretrage. Što vidite?

Tu je Zappos, Wikipedija koja govori o “Bag”, zatim tu je blog koji piše o “bags”, tu je druga internet trgovina (također sa ne tako “SEO friendly” tekstom ispod mreže proizvoda), i tu su slike torbi (bags).

Što nam ovo govori?

Za ovaj pojam pretrage koji je općenit, Google nije siguran koja je namjera osobe koja je izvršila pretragu. Nije jasno želi li osoba kupovati torbe (bags), naučiti više o torbama ili gledati slike torbi.

Upravo takav tekst pretrage “About bags” na Zappos stranicama Google može prepoznati kao koristan.

Pogledajmo što se događa kad pomognemo Google-u u razumijevanju naših namjera s našom pretragom unoseći u tražilicu “bags for sale“:

BAGS for SALE rezultati pretrage google.com

Zappos se naravno ne pojavljuje zato što je namjera pretrage jasna. Želim kupiti torbu što znači da nisam zainteresiran za tekst o torbama. Prvi rezultat? Nema “SEO friendly teksta”.

Kao što vidite, on-site optimizacija zahtijeva razumijevanje namjera osoba koje pretražuju internet, ili barem onoga što Google smatra tražiteljevim namjerama za te ključne riječi.

Uđite dublje na Zappos stranice i vidjet ćete da kada ciljaju na ključne riječi gdje je namjera pretrage očito “shopping” ne postoji “SEO friendly tekst” za te kategorije, na primjer – “shop purses”.

Zaključak:

Pogledajte stranicu pretrage ključnih riječi za koje se želite visoko pozicionirati i pokušajte razumjeti što Google misli o namjeri osobe koja je izvršila tu pretragu. Nakon toga napravite optimizaciju prema donesenom zaključku.

Znate li druge primjere kako razumijevanje namjera pretrage pomaže optimizaciji stranica?

Komentari

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet