skok pingvina

Penguin 2.0. i Mattova perspektiva

skok pingvina

Ažuriranje algoritma – sljedeći skok!?

Penguin 2.0., najnovije ažuriranje,  će biti pušteno sljedeći tjedan i imati će značajan utjecaj na webspam taktike, a vrijednost ove metodologije će utjecati na SERP’s i autoritet same stranice, čak više nego posljednje značajno ažuriranje.

Znači li ovo povećanje prikaza stranica stvarnih tvtrki? Nadamo se!

Odgovor na pitanje “Što možemo očekivati u sljedećih nekoliko mjeseci kada govorimo o SEO-u za Google?”  Matt Cutts iz Google Webspam tima odgovara u sljedećem videu.

Svako poslovanje koje se odvija online mora biti putem prave/stvarne stranice sa pravim sadržajem, stranice koje korisnici žele posjetiti, korisititi i na koje se žele vratiti. Vrste stranica koje ljudi žele dijeliti međusobno, dodati u bookmark te podijeliti sa prijateljima.

Ukoliko je ovo početni cilj bilo koje tvrtke, Google podržava ovaj pristup i podržava Vaše napore time što će prikazati Vaše stranice u stranicama pretraga (SERP’s). Nadamo se kako će ovo biti adekvatno primjenjeno sa sljedećim ažuriranjem Google algoritma tijekom sljedećih nekoliko tjedana (prema trenutnim informacijama). Nadolazeće ažuriranje uključuje preciznije podešavanje Google algoritma, a što će imati utjecaja na sljedeće stavke.

Kupljeno oglašavanje

Stranicama koje krše Google smjernice kvalitete će se ukloniti svaka prilika za protok page ranka na druge stranice. Primjer ove taktike je kada netko plati za reportažu, referencu ili oglas na nekoj stranici. Novo ažuriranje će ukloniti mogućnost da takve stranice dobiju protok page ranka tj. vrijednost.

Matt predlaže da ova vrsta oglasa treba biti jasno izražena i priopćena korisnicima kako su ovo stvarno plaćene poruke i da namjerno ne daju vrijednost (page rank) takvim stranicama.

Pretrage na tražilici

Pretrage kao što su “Pay Day Loans”, na primjer, i pretrage kao što su pornografija, kockanje i farmaceutska industrija će biti na udaru novog ažuriranja.

Vidjet ćemo kako će ovo stvarno utjecati na rezultate pretrage jednom kada ažuriranje bude pušteno, budući da Google trenutno ne govori puno o ovom elementu ažuriranja.

Snižavanje vrijednosti za “upstream” spam linkove

Dio algoritma koji nadolazi kroz sljedećih nekoliko mjeseci sadrži i sprečavanje prenošenja vrijednosti za “upstream” linkove koje spameri prakticiraju.

Analiza linkova

Google se nalazi u ranoj fazi sofisticiranije metode analize linkova, a u cilju boljeg prepoznavanja vrijednosti linkova. Za Google još preostaje odluka hoće li početi koristiti navedenu metodologiju kako bi pročistili rezultate pretraga. Pratite nas za više informacija.

Hakirane stranice

Google će bolje prepoznavati hakirane stranice te komunicirati sa webmasterima o njihovim hakiranim stranicama pružajući bolje informacije, upozorenja i alate kroz Google Webmaster Tools.

Spamerske taktike

Posjećivanje web spam i black hat foruma i raspravljanje o metodama pobjeđivanja Googla, prema Matt Cutts-u Vam više neće pomoći.

Otkrivanje autoritativnih stranica

Google namjerava prikazati rezultate temeljene na autoritetu za određenu industriju, branšu ili sektor. Na primjer, polja medicine, putovanja ili financija imaju uvažene tvrtke. Google nastoji dati više vrijednosti tim stranicama i rangirati ih više te s tim pokazivati odgovarajuće rezultate.

Dodatni Panda signali

Google razmišlja o ažuriranju dodatnih signala za Panda algoritam, a koji bi pomogao pročišćavanju stranica koje se nalaze u “sivom području”, a mogli bi se pozicionirati bolje u skladu sa dodatnim signalima kvalitete. Ovo bi moglo pomoći nekim stranicama u postizanju boljih rezultata pretrage.

Cluster rezultati

Na temelju povratnih informacija od korisnika, Google razmišlja o puštanju ažuriranja koje će imati utjecaj na Cluster rezultate (grupa rezultata pretrage sa iste stranice). Matt ukazuje na to da nakon što cluster bude otkriven na bilo kojoj stranici pretrage da korisnik neće otkriti druge slučajeve te stranice u pretrazi kada prijeđe na sljedeće SERPS stranice. Ovdje je cilj prestanak pretrpavanja rezultata pretrage jednom stranicom te pružanje realističnijih rezultata na bilo koju temu.

Više informacija za webmastere

Daljnje informacije, kroz Google webmaster tools, o tome kako bolje razumjeti preformanse jedne stranice je još jedan dio Google ažuriranja koje dolazi. Cilj je pružanje konkretnijih detalja, primjeri URL-ova gdje otići po pomoć za dijagnozu stranica i ostali alati su dio Googlovog pokušaja pročišćavanja dostupnih informacija o tome kako napraviti bolje stranice za postizanje boljih rezultata.

Čini se kako sa Penguin 2.0. dolaze dobra poboljšanja zajedno sa dodatnim ažuriranjima koja su još uvijek na čekanju, a biti će puštena u skoroj budućnosti. Hoće li ovo pomoći malim i velikim brendovima, te onima koji su do sada pratili Googlove smjernice optimizacije internetskih stranica? Hoće li to značiti značajan negativni rezultat za one koji krše pravila?

Nadamo se da hoće, ali na kraju ipak će nam vrijeme to pokazati.

Komentari

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet