Pozicioniranje višejezičnih stranica – problemi i rješenja

Hrvatska je zemlja koju ljeti posjećuje veliki broj stranih turista, a serveri gore od velikog broja posjeta na naše turističke stranice. Dobro, nije baš da gore, ali broj posjeta u sezoni je svakako veći.

Dok nekima ide dobro i pozicioniraju se za razne jezike u raznim zemljama, mnogo je onih kojima i ne ide baš tako dobro i nemaju svoje mjesto u tražilicama. Analizirajmo razloge i rješenja ovog problema, budući da je baš sad pravo vrijeme za započeti SEO i dostići top pozicije u sljedećoj sezoni.

Google-Translate

Opći razlozi za loše pozicije višejezičnih stranica mogu biti:

  1. Prijevod sa Hrvatskog jezika je napravljen putem Google prevoditelja. Iako se čini idealnim i tako jednostavnim, ovo je jako loša ideja iz više razloga:
    • Nije u skladu sa Google smjernicama optimizacije internetskih stranica,
    • Stranac koji posjeti Vašu stranicu će se lijepo zabaviti loše napisanim tekstom koji će pročitati.
  2. Naivan, ali razlog koji se također događa, nemate prevedene stranice na strane jezike koji Vas zanimaju. Da, događa se i to, možda ste zaboravili, a možda je neki drugi razlog u pitanju. Bilo kako bilo, bez prijevoda nema ni pozicioniranja.
  3. Na istoj stranici (npr. site.com/index.html) imate kombinacije tekstova više jezika. Ovo zbunjuje, ne samo ljude, već i Google te dovodi do lošijeg pozicioniranja.
  4. Redirekt na osnovu posjetiteljeve lokacije.
  5. Stranice ste dizajnirali početkom ovog stoljeća. Žao mi je, ali unazad 12 godina puno toga se promijenilo u svijetu web dizajna, a ono što je u to vrijeme oduzimalo dah, danas je smiješno. Uložite u kvalitetan redizajn te zadržite posjetitelja na svojim stranicama jednom kada ih posjeti.
  6. On-site optimizacija je za Vaše stranice velika nepoznanica. Posavjetujte se sa SEO stručnjacima i uredite tehničke elemente Vaših stranica, barem one osnovne: title tag, meta description, rel alternate hreflang…

Razloga naravno ima još, ali ovih nekoliko su učestaliji.

Sad kad smo se upoznali sa potencijalnim problemima lošeg pozicioniranja, prijeđimo na nekoliko savjeta za poboljšanje pozicioniranja višejezičnih stranica:

  1. Držite se čiste URL strukture. U startu odlučite želite li ići na pojedinačnu domenu za svaku zemlju ili ćete sve zadržati na istoj domeni. Prva opcija je skuplja te pretpostavljam kako će se većina ipak odlučiti za ovu drugu, a ta je jedna domena. I ovo je OK, sve dok pratite određena pravila. Svaki jezik jasno označite u URL-u. Npr.

                           Poddomena:
                           hr.stranica. com
                           de.stranica. com
                           en.stranica. com

                           Ili
                           Direktorij: 
                           stranica.com/hr
                           stranica. com /de
                           stranica. com /en    
         Sa SEO točke gledišta nema razlike za koju ćete se implementaciju odlučiti.

  2. Lokacija servera nije bitna. Uvriježeno je mišljenje kako je lokacija servera bitna za bolje pozicioniranje, ali nije tako. Geolokacija servera nije bitna, slobodno hostajte svoje stranice gdje god želite. Ova informacija dolazi iz samog Googla, što je čini pouzdanom.
  3. Implementirajte rel alternate hreflang tag, koji će jasno reći tražilicama koji se jezik nalazi na određenoj stranici. Više o tagu, pročitajte ovdje.
  4. Posavjetujte se sa SEO stručnjacima o SEO optimizaciji jer bez SEO optimizacije pozicioniranje je nemoguće postići.
  5. Ukoliko odaberete dobru SEO tvrtku, ona će Vam pomoći i više od samog SEO-a zato što je cilj takve trvtke povećati broj posjeta i broj konverzija umjesto fokusiranja samo na pozicije. Ovo znači kako će Vam pomoći u kreiranju rich snippeta koji će biti izazovan za ljude, te ih navoditi da kliknu upravo na Vašu stranicu u tražilicama, ili će Vam dati savjete vezano za potencijalne probleme sa dizajnom Vaših stranica (npr. call to action je možda loše implementiran).

Gore navedeno se, naravno, ne odnosi samo na turističke stranice već i na sve ostale industrije. Turistička industrija je uzeta samo kao primjer.

Komentari

Ivan Smolkovic on 09/09/2013

Pozdrav Josipe, jako informativni članak. Slažem se definitivno sa tekstom, jedino je moje mišljenje da što se tiče URL strukture bolje imati poddomene tipa en.stranica.com jer se može više lokalizirati i optimizirati kao zasebna stranica. Jedino je dosta više posla sa njom. Ili sam u krivu? POzz

Josipiv on 10/09/2013

Pozdrav Ivane, geotargeting se u Google webmaster tools može podesiti i za podfoldere, tu si na istom. Ali slažem se kako je bolje imati poddomene u slučaju da na primjer želiš držati verzije stranica odvojeno na različitim hostovima, jer se poddomene vide kao zasebne stranice. Ali to traži više posla i troškova kako kažeš.

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet