serps-scraped-vs-referrer

Praćenje pozicioniranja pomoću Google Referrer URL-a

Posted on Posted in Istraživanje

Danas ću pokriti jednu specifičnu temu, a to je praćenje pozicioniranja pomoću server log dokumenata.

Kao što znate, danas ne postoji stvar kao što je apsolutno pozicioniranje. Različiti korisnici će Vas vidjeti na različitim pozicijama u tražilicama, zahvaljujući različitim čimbenicima, kao što su: algoritmičke varijacije, lokacija korisnika, uređaj, platforma i personalizacija. To znači, kako prikupljanje podataka o pozicioniranju na Google tražilici sa jednog računala nije idealna metoda.

Kako bih Vam približio gore navedeno, uzet ću za primjer naše pozicioniranje za ključnu riječ “SEO”, u Google Australija:

SERP's refferer nasuprot provjeri na jednom računalu

Gornja slika je usporedba Google rezultata na računalu (crveno) i server log dokumenta (zeleno), te je odličan primjer što mi mislimo da se događa sa našim pozicioniranjem na Google i onoga što se stvarno događa.

Nije sve izgubljeno

Danas je većina Google pratraga kodirana, ali unatoč tome još uvijek postoji dio nekodiranog prometa sa tražilica, koji možete koristiti za dobivanje podataka. Ovo uključuje Internet Explorer korisnike, koji nisu ulogirani u Google usluge i Chrome/Firefox korisnike, koji pretražuju Internet sa http://www.google.com (bez ulogiravanja).

Pokušajte sa ovim upitom i kopirajte URL prvog rezultata:

SERP's SEO Dejan

Zalijepite ga u tekstualni editor i vidjet ćete nešto slično ovome:

http://www.google.com.au/url?sa=t&rct=j&q=seo%20dejan&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CEYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fdejanseo.com.au%2F&ei=Ul1xUfukBIuaiAe-sICoAg&usg=AFQjCNFALxEZvNNdEYUygr2aEf09YRKX3g&bvm=bv.45373924,d.aGc

Zanimljivi dijelovi ovog URL-a su:

  • q=seo%20dejan (upit u Google tražilici “seo dejan”)
  • cd=1 (pozicioniranje “1″)

Sad se prebacite na https:// unesite upit pretrage i pratite što se događa sa URL-om:

https://www.google.com.au/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fdejanseo.com.au%2F&ei=S19xUcGYIYiSiQeN2YH4Bw&usg=AFQjCNFALxEZvNNdEYUygr2aEf09YRKX3g&bvm=bv.45373924,d.aGc

Pozicioniranje je još uvijek prisutno (cd=1), ali je upit (q) nestao.

Sad kad razumijemo mehanizam pretrage, pogledajmo što se stvarno događa i što nam je dostupno.

Dobivanje podataka

Serveri su uglavnom konfigurirani za prikupljanje podataka pristupanju stranicama (raw access log files) i dopustit će Vam pristup ovim podacima. Ovako ih, na primjer, možete pronaći u Cpanel-u (Raw Access Logs):

Cpanel log file

Ovo je primjer našeg log dokumenta:

109.149.xx.xx - - [19/Apr/2013:22:49:41 +1000] "GET /google-link-disavow-complete-guide/ HTTP/1.1" 200 17115 "http://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=where+to+download+google+disavow+doc&source=web&cd=3&ved=0CEgQFjAC&url=http%3A%2F%2Fdejanseo.com.au%2Fgoogle-link-disavow-complete-guide%2F&ei=Nj1xUbbwD4nIPKT8gMAC&usg=AFQjCNHdfYgDAS2DT9MvV-Y7Hz1VZomYAg&sig2=YjxMevNdGpOcODRBcH57hQ" "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_8_3) AppleWebKit/536.28.10 (KHTML, like Gecko) Version/6.0.3 Safari/536.28.10" 351593

Na ovom primjeru, vidjet ćemo kako je netko unio upit “where to download google disavow doc” u google.co.uk i pronašao ovu stranicu na 3. poziciji.

Kao što sam već rekao, nećete uvijek dobiti kombinaciju traženog upita i pozicije na kojoj se upit nalazi, ali kad ih dobijete skupa, spremite te podatke kako biste ih koristili u istraživanju ključnih riječi i praćenju performansi ključnih riječi.

Ovo, naravno, ne želite raditi ručno za svaku kombinaciju ključne riječi/pozicije i zato preporučam kreiranje skripte, koja će cijeli proces automatizirati te vratiti rezultate u korisnom formatu (npr. CSV ili XML).

Mi koristimo naš alat, koji ovo radi na dnevnoj bazi, istovremeno prateći performanse ključnih riječi, kroz Google referral URL:

Pozicioniranje ključnih riječi

Također, postoji veliki broj dostupnih filtera (tražilice, ključne riječi, datum…):

sažetak

Ono što mi se sviđa, jesu apsolutno svježi podaci, dostupni odmah nakon dodavanja refferer niza u log dokument.

Točnost podataka

Naš programerski tim trenutno radi na kombiniranju server log dokumenta sa Google Webmaster Tools izvješćem ključnih riječi, u cilju povećanja točnosti vidljivosti na tražilicama i performansi ključnih riječi. Ovo će biti izvedivo bez uzimanja podataka o pozicioniranju normalnim putem (čitajte: sa rezultata pretrage (SERP)).

Još jedan zanimljiv pristup nestanku podataka o ključnim riječima, predložio je Alistair Lattimore, a temelji se na pripisivanju ključnih riječi kodiranom prometu, baziranom na sadržaju stranice. Ovu opciju također razmatramo, iako će zahtijevati kreiranje  i održavanje “mini index-a” za svaku pojedinačnu internetsku stranicu koja se prati.

Volio bih čuti što Vi mislite i kakva su Vaša iskustva u praćenju performansi ključnih riječi, te kako mjerite vidljivost na tražilicama.

Leave a Reply