no-reviews

Slabo poznata a vrijedna Google+ opcija

Postoji moćna, ali često nedovoljno korištena opcija na Google+ društvenoj mreži.

Google+ stranice mogu ostaviti recenziju za druge Google+ stranice.

Naišao sam na ovo dok sam prolazio kroz +Dejan SEO stranicu, te primjetio kako je “Reviews” sekcija prazna. Iskreno, uvjeren sam kako je ova opcija prisutna već neko vrijeme, ali jednostavno nisam nikad razmišljao o njenom potencijalu.

Dejan SEO Google+

U našem poslu se susrećemo sa mnogim drugim tvrtkama i obrtima (npr. pisci sadržaja, hosting provideri, trgovine računalne opreme…) a ovo nam je mogućnost ostavljanja pohvalnice tim drugim tvrtkama. Ovo je jednostavno B2B recenzija za B2B vezu.

Proces recenzije

Proces je prilično jednostavan. Kreirao sam screenshotove za vrijeme kreiranja moje prve recenzije.

Ulogirajte se kao stranica te posjetite Local i potražite tvrtku koja Vas zanima. Kada kliknete na nju, vidjeti ćete je kao stranica a ne kao osoba (ovo je ključni korak).

Google+ recenzija

Kliknite olovčicu za započinjanje procesa recenzije. Pojaviti će se prozor u koji ćete unijeti recenziju i ocjenu.

G+ recenzija

Kliknite “Publish” kako bi recenzija bila poslana. Prozor za potvrdu recenzije će se pojaviti i pokazati Vašu recenziju, te Vam ponuditi dijeljenje ili promjenu recenzije.

G+ potvrda recenzije

Ukoliko Vas ne zanimaju te opcije kliknite done. Napomena: može proći i do nekoliko minuta do pojavljivanja recenzije.

Ovako to u stvarnosti izgleda: https://plus.google.com/109177017896868346562/about

Google+ gotova recenzija

I što je tu tako bitno?

  1. Link Graph: dodatni link signali za Vašu stranicu
  2. Social Graph: otkrivanje poslovne veze
  3. Referrals: promet prema G+ stranici i web stranici
  4. Brand: vidljivost i prepoznatljivost
  5. Reciprocitet: recenzija zauzvrat

Svaki put kada ostavite recenziju na nečijoj Google+ stranici, dobijete povratni link prema svojoj Google+ stranici, čime dobivate dodatnu vidljivost i prepoznatljivost za svoju tvrtku. A i dodatno šalje u Google vrijedne semantičke podatke o poslovnoj vezi. Iako ne predstavlja direktan signal za sad (nemamo potvrdu da predstavlja ili ne predstavlja), Google će pronaći način za korištenje ove informacije. Konačno i najvažnije – reciprocitet! Možda ćete dobiti recenziju zauzvrat, što će učiniti Vašu Google+ stranicu jačom i sa više reputacije.

Ovo se naravno može i loše odraziti. Negativne ocjene se mogu “zahuktati” između konkurentnih stranica, ali ne vidim ovo kao nešto što će se oteti kontroli zato što će negativna B2B recenzija dovesti do uzajamne akcije. Jedino ako govorimo o lažnim profilima, a što opet nema puno smisla. Kada govorimo o lažnim recenzijama, Google je sve bolji, ali još uvijek ima dosta posla za uraditi.

Bonus!

Fotografirajte mjesta koja ste posjetili i objavite ih skupa sa svojom recenzijom, ili kao fotografiju javnog mjesta. Ovo može rezultirati u boljoj vidljivosti profila/stranice, prometu i novim followerima.

Navodim primjer stranice, gdje je moja test fotka završila kao istaknuta fotografija lokalnog kafića:

istaknuta G+ fotka

Kako dobiti promet iz ovoga? Kada kliknete na fotku, budete prebačeni na pregled slike u punoj veličini gdje se vidi profil autora:

G+ fotka

5 000 pregleda? Nije loše za samo jednu fotku! Zamislite da ste lokalni fotograf i da ste ih uradili stotine.

Komentari

Zagreb on 24/01/2014

Odlčan savjet i hvala na njemu. Ja osobno imam jedan problem pa bih molio pojašnjenje. Uglavnom radio sam sve kao što ste naveli ali me automatski kod stavljanja recenzije prebacuje na Google+ profil a ne dozvoljava da stavim post kao Google+ stranica. Na taj način link koji je ostavljen kao naslov profila vodi na Google+ profil a ne na Google+ stranicu. Pokušavao sam više puta i na razne načine riješiti navedeni problem ali mi ne uspijeva.

Josipiv on 29/01/2014

Pokušajte sa mobitela ili tableta preko aplikacije, budući da ćete imati opciju prebacivanja na stranicu.

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet