ADS-CTR2

Šteti li mreža Google partnera Vašem CTR-u

Posted on Posted in Adwords i PPC

CTR

Mreža Google partnera (Google Search Partners Network) je mreža internet stranica koje su u partnerstvu sa Google-om, te prikazuju Google oglase (Google ads) svojim posjetiteljima. Na stranicama Google partnera, Vaš oglas se može pojaviti na stranici rezultata pretrage, direktoriju ili na bilo kojoj drugoj stranici koja je srodna onome što korisnik traži. Oglašivači u ovom slučaju imaju manje kontrole nad oglasima, gdje i kad se prikazuju, a upravo iz tog razloga Vaši Google oglasi na mreži Google partnera mogu štetiti Vašem CTR-u.

Znak & u izvješću ključnih riječi…?

Jedan od načina na koji možete saznati šteti li mreža Google partnera performansama Vašeg SEM oglašavanja jeste analiza izvješća traženih ključnih riječi u kojima ćete tražiti neuobičajene ključne riječi koje se ponavljaju. Više o tome kako doći do izvješća traženih ključnih riječi saznajte ovdje.

Nedavno sam primjetio čudne ključne riječi koje su se počele pojavljivati u izvješću ključnih riječi za jednog od naših klijenata, a koje su zbilja štetile CTR-u. Izvješće je pokazivalo tisuće impresija i desetke klikova za ključne riječi koje su završavale na ‘vans & utes automotive’. Također sam pronašao slične ključne riječi koje su završavale sa ‘parts & accessories automotive’. Bilo mi je teško za povjerovati kako je 15000 ljudi tražilo slične ključne riječi.

Ključne riječi

Unio sam nekoliko Google pretraga, ali one mi nisu vratile ništa korisno. Osobito beskorisna je bila Google Adwords zajednica, gdje je Google odgovor bio vrlo automatski kao od robota: “Sve što se nalazi u izvješću ključnih riječi su točne riječi koje su korisnici unosili, a koje su utjecale na to da se Vaš oglas pojavi. Što znači da je netko unio “clothes shoes & accessories men’s clothing jumpers & cardigans new”.”

Meni osobno ovo nije bio dovoljan odgovor, te sam nastavio daljnju potragu. Kolega mi je spomenuo mrežu partnera i kako stranice kao što je Gumtree (web stranica za oglašavanje) često prikazuje Google oglase pri dnu stranice sa rezultatima pretraga. Ovo mi je imalo smisla, a nakon što sam pogledao Gumtree vidio sam da su se čudne ključne riječi iz mog izvješća poklopile sa pojedinim kategorijama. Čini se kako Google koristi ključnu riječ koju je korisnik unio i na nju dodaje naziv kategorije.

Rješenje

Na žalost ne postoji način blokiranja pojedinog partnera, ali moguće je onemogućiti cijeli mrežu Google partnera (slika dolje). Ali, prije nego ovo i učinite provjerite performanse mreže Google partnera. Ovo je poželjno učiniti iz razloga što je mreža google partnera jeftinija, a što može doprinijeti nižoj cijeni konverzije.

Za onemogućavanje mreže Google partnera, pobrinite se da opcija pod “networks” nije odabrana.

Mreža Google partnera

Leave a Reply