Viralni marketing

Kako vam usluga viralnog marketinga može pomoći

Kada govorimo o marketingu na Internetu, optimizacija internet stranice (SEO) je dobar početak. Ali, ukoliko želite nešto više trebali biste razmotriti mogućnost viralnog marketinga.

Što je viralni marketing?

Ljudi danas često koriste ovu frazu i često je pogrešno upotrebljavaju. Značenje se može jednostavno definirati: viralni marketing je pokušaj stvaranja oglasa koji će vrlo brzo biti proširen internetom te zadobiti ogromnu popularnost.

Primjećujete kako ova definicija ne uključuje izraze poput “smiješno”, “video” ili “youtube”. Viralni marketing može se realizirati u bilo kojem formatu, na bilo kojem mediju, na bilo kojoj Internet stranici. Ono što riječ “viralni” zaista implicira, je kako će sadržaj “postati zarazan” poput virusa i na taj način prenositi od jedne do druge osobe putem Interneta.

Prepoznatljivost marke i proizvoda

Postoje situacije u kojima je viralni marketing odlično rješenje, a opet postoje i situacije kada nije. Čak i najboljem viralnom sadržaju treba vremena da se “primi”, pa je zbog toga pogodniji za dugotrajne projekte. Ako, na primjer, organizirate jednodnevnu prodaju ili nešto slično, viralni sadržaj bi mogao biti prespor i time krivo marketinško rješenje.

S druge strane, prisutnost prepoznatljive marke je savršena za viralni marketing. Plasiranje proizvoda također se može jako dobro odraditi zahvaljujući viralnom marketingu. Pogotovo ako planirate isti proizvod zadržati u ponudi duže vremena, bez da ga dodatno mijenjate u bliskoj budućnosti.

Projekti izrade poveznica putem viralnog marketinga mogu biti vrlo učinkoviti, čak i ako samo pokušavate povećati svoju prisutnost na Internetu. Na kraju krajeva – sve se svodi na povećavanju vaše prisutnosti na Internetu. Kao takav, viralni marketing može biti vrlo učinkovit za bilo što gdje je potreban dugoročni interes javnosti za vaš posao, proizvod ili uslugu.

Stvaranje viralnog sadržaja

Ono što je zajedničko svakom viralnom sadržaju je to da moraju imati tzv. “mamac”, bilo kakve vrste. Ovaj “mamac” može biti politički isceniran, kontroverzni sadržaj, može biti nešto seksualno, smiješno ili tužno. Može se raditi čak i o fotografiji male, slatke, uspavane životinje. U svakom slučaju, nije riječ o samom prijenosu informacije. Radi se o prijenosu informacije na vrlo agresivan način, način koji će kod ljudi odmah izazvati reakcije.

Da biste stekli dojam kakav sadržaj može biti vrlo učinkovit u viralnoj kampanji, predstavljamo vam video “Giant Stars”.

Ovo je bio pokušaj stvaranja namjernog viralnog sadržaja, napravljenog nakon dosta istraživanja i planiranja. Ideja je bila napraviti video sa velikim mamcem, koji će već tematikom ili stilom podsjećati na nešto što je već vrlo popularno na Internetu, podsjećati na nešto “najveće na svijetu…”, “najružnije na svijetu…”, “najčudnije na svijetu…”, itd.

Fora je bila u spoznaji da koliko god mislili kako je zvijezda ili planet velik, uvijek postoji neki još veći. Video pokazuje kako je Sunce milijun puta veće od Zemlje, ali i kako postoje planete nekoliko bilijuna puta veće od Sunca, i planete nekoliko bilijuna puta veće od tih planeta.

Ova spoznaja pogađa direktno u osnovno ljudsko shvaćanje našeg mjesta u Svemiru. Ovaj video ima onaj potrebni “Wow” faktor i natjerat će vas na razmišljanje: ne samo da smo mi prilično mali, nego da su čak i stvari koje mi smatramo velikima, zapravo prilično male.

Nakon distribucije na nekoliko društvenih mreža, video nastavlja prikupljati tisuće i tisuće pregleda i postiže se odlična posjećenost stranice kroz svega nekoliko dana.

Svijest o viralu

Viralni marketing je kaotičan i nepredvidljiv na više načina. Za mnogo ljudi, pokušaj viralnog marketinga može biti totalni promašaj. Svatko tko kreće u ovakav pothvat, mora biti svjestan što sve prolaze i poduzimaju ljudi koji prenose informacije i ideje na ovaj način.

Ljudi koji su vješti u stvaranju viralnog sadržaja su ljudi koji su spremni satima istraživati lančane e-mail poruke, portale i druge razne sadržaje, tražeći univerzalni koncept, za koji smatraju da je zajednički svim popularnim viralnim sadržajima.

Na taj način postiže se kvaliteta.

Pogledajte naš viralni test:

Viral Test 1 - Acid TripViral Test 2 - Giant Stars

Kvalitetan sadržaj

Kako bi video, web stranica, pjesma ili fotografija postali viralni, potrebna je iznimna kvaliteta odnosno dobra produkcija. Video “Giant Stars” na jednostavan način, profesionalanim kompjuterskim slikama, prikazuje udaljenost između planeta ili zvijezda.

Razlika zbog koje su neki članci na internetu pročitani nekoliko tisuća puta, a drugi, jednake SEO vrijednosti, imat će možda desetak čitanja, je u kvaliteti.

U marketingu je lako zaboraviti da ne radite samo da biste skupljali preglede ili da biste poboljšali plasman na tražilici. U marketingu radite za ljude, pokušavate se obratiti ljudima, pokušavate s njima podijeliti svoj proizvod ili uslugu.

U optimizaciji internetskih stranica ili u viralnom marketingu sadržaj mora biti kvalitetan. Sve što je vidljivo mora biti kvalitetno. Bez kvalitete, sve se svodi na skupljanje jedog po jednog pregleda videa ili članka koji sami stavljate na jedno po jedno mjesto. Kvaliteta je ono što ljude potiče da dijele i šire nešto međusobno – porukama, dopisivanjem ili razgovorom.

Poanta je da se stvaranje kvalitetnog sadržaja svodi na strast. O pisanju scenarija za filmove kaže se – ako se kod pisanja nitko ne smije, ne plače ili nije dirnut, onda se nitko neće smijati, plakati ili biti dirnut gledajući film. Jednako vrijedi i za stvaranje viralnog sadržaja.

Kad stvarate nešto što treba biti smiješno, ne idite ispod svog poimanja smiješnog: da li ste se vi nasmijali na taj video, članak ili pjesmu? Kreirajući nešto poput videa “Giant Stars”, prva osoba koja je trebala uzdahnuti i reći “Wow” je osoba koja je napravila video.

Što sve to znači…

Do sad smo u članku pričali kako funkcionira viralni sadržaj. Kada dođe do stvaranja projekta viralnog marketinga, puno toga treba istražiti i utvrditi, između osobe koja kreira sadržaj i klijenta za kojeg se sadržaj kreira.

Viralni sadržaj mora biti usmjeren na određenu demografsku skupinu, mora se graditi oko određenog proizvoda ili usluge koji su dostupni na tržištu. Razradite svoj projekt sa profesionalcima, koji već imaju iskustva u stvaranju i upravljanju projektima viralnog marketinga. Oni će vas inspirirati za neke nove ideje i pokazati vam koliko su zapravo bliski marketing i poslovanje.

Neki idu dalje i tvrde da su njihovi najbolji proizvodi oni koji su začeti ruku pod ruku sa marketinškim kampanjama. Pokemoni su odličan primjer toga. Najprodavanija video igrica svih vremena. Igrica je zahtjevala da djeca igraju jedni s drugima, kako bi skupili sve Pokemone. Ovo je primjer viralnog marketinga iz stvarnog života. Djeca su se pod odmorom u školi igrala skupa, a druga djeca su bila znatiželjna i zanimalo ih je o čemu se radi. A onda su poželjeli i oni imati tu igricu.

U viralnom marketingu bitno je kreiranje stalne svjesnosti o prisustvu proizvoda ili usluge. Svjesnost koja se širi poput virusa, od osobe do osobe i postaje ju nemoguće izbjeći. Bilo da se radi o nečemu što je svojstveno za sami proizvod ili viđenje proizvoda na način koji sugerira viralni marketing, cilj viralne kampanje je da tržište odradi oglašavanje za vas. Dobro osmišljen pristup, vješto izrađen od strane iskusnih stručnjaka za viralni marketing, pomoći će da postignete upravo to.

Besplatna SEO procjena

Ime

Email

Web stranica

Budžet